Feeds:
Posts
Comments

 

 

tokwan cedok gambor dari FB Ustaz Azhar

sekadar berkongsi.tokwan tak reti nak tulis.panjang ni pun dah semput. teriam kasih sudi datang lagi baca blog tokwan.
tkasih.
Suara Keadilan melaporkan :

(Oleh Aedi Asri)
KUALA LUMPUR 4 Oktober: Jumlah ‘dislike’ yang jauh melebihi ‘like’ pada rakaman Youtube sesi #TanyaNajib 2013 melalui Google Hangout malam tadi jelas menunjukkan warga maya, kebanyakannya orang muda menolak kepimpinan Perdana Menteri itu, terutama mengenai Bajet BN 2013.
Ketua Penerangan Angkatan Muda KEADILAN (AMK), Lee Khai Loon berkata, sangat pelik apabila  percubaan Najib mendekati orang muda ditolak melalui jumlah ‘dislike’ yang direkodkan.
Najib berinteraksi secara langsung dengan rakyat menjawab soalan berkenaan Bajet 2013 dan rakaman sesi itu dimuat naik di Youtube rasmi beliau sendiri dan saluran Astro Awani.
Pada rakaman itu sebelum ia ditarik balik, jumlah ‘dislike’ penonton adalah 1,409 dan ‘like’ pula 605, manakala di saluran Astro Awani, jumlah ‘dislike’ adalah 1,774 berbanding ‘like’ sebanyak 90.
Bagi menutup malu, video itu turut diprivatekan sebelum itu. Ini jauh berbeza dengan sambutan terhadap #BorakAnwar yang mendapat sambutan hangat dalam acara sama baru-baru ini.
“Orang muda tak mahu lihat Najib cakap banyak sangat, sebaliknya sahut cabaran debat dengan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.
“Najib juga hanya beri jawapan selamat dan retorik…soalan kritikal dan penting tidak dilayan,” kata Khai Loon ketika dihubungi.
Malah Najib juga tidak menjawab soalan oleh Khai Loon seperti ketidakhadiran beliau ketika Anwar membahaskan Bajet 2013 dan pertembungan peranannya sebagai Perdana Menteri dan Menteri Kewangan.

 

Apa komen cucu semua ? Disogok ke ulama ini ? Tidak mungkin mereka disogok kecuali yang cintakan dunia. Tok fikir cukuplah kita menfitnah ulama kerana umara yang beriman akan mendampingi ulama dan mengangkat mereka di tempat yang sesuai selain mendengar nasihat yang mereka berikan. Tok setuju diadakan lebih kerap persidangan seperti ini.

http://www.youtube.com/watch?v=i689Xgav5eE&feature=g-all-u

tokwan jumpa gambar di fb isu politik semasa. tengok gambar naib presiden umno lawat orang tua. walaupun bukan ahli umno tetapi pemimpin kita sanggup menziarahi tanda dia mengamalkan politik matang bukan permusuhan kebencian.ada kata beliau beri duit bantu ahli pas tanda silaturahim sesama islam.bukan macam nik aziz yang doa bala untuk pm.

tokwan seronok tengok jika lebih ramai lagi pemimpin buat lagu ni.baru musuh islam takut nak buat benda pelik pelik macam lbgt. tolong beritahu anak cucu lain ye kisah ni.link cucu kena klik sini http://www.facebook.com/isupolitiksemasa.fanpage

 

Hari ini aku tengok geng blogger dah makin panas dok lawan sama sendiri.Aku pun pening tengok blogger yang dipuja dipuji orang umno dan pemimpin umno menyerang kawan sendiri.

Mulanya aku pun malas nak campur isu bergaduhan depa tapi bila dok pikiaq mai lagu mana tok jib boleh menang kalau lagu nilah perangai sek-sek kita?

Hang kena ingat wei pru dah tak lama lagi. Kalau hang suka tutuh sana tutuh sini hang akan londeh seluaq dalam kawan baik hang sendiri.

Dalam hal ni mai kita jangan bergaduh. Papagomo ke Umb ke dua dua penting. Kita tau diorang tak sempurna bukan maksum macam nabi tetapi kalau dua-dua bergaduh nampak la kurap kudis sana sini.

Aku tau mesti blogger pembangkang dok ketawa guling baca entri bodoh hangpa semua tu. Apasal hangppa smua ni dah berbulu besaq anu pun dah panjang pun masih nak bergaduh macam budak kecik ?

story papagomo cuba kait blog nama putrajaya online hangpa klik tang sini http://www.papagomo.com/2012/05/18-sx-story-inside-jangan-jadikan.html

Setakat aku tengok la, budak gomo pun dok main porno juga. Mana lagi teruk aku pun tak tau.

Bagi aku tak kira hangpa Umb ka UMc ka Umn ka hangpa kena jaga imej parti. Tapi aku rasa putrajaya online ni bukan umb sebab tak ada pun logo Umb.

Pasai apa papagomo kait dengan jentera umno ha ?

Ada dengaq-dengaq papagomo marah benar dengan budak umb lepas dia dah ‘lemas’ tak ada duit.

motif dia senang sahaja nak balun jentera umno biar duit dapat kat dia sorang.

kawan baik dia parpukari mesti akan pertahan sedara seduitan ni..

hangpa janga nak tipu akulah. 

semua tahu siapa dapat duit ratus ribu dengan menteri nak bantu isu NFC.

tapi tak berjaya pun.

aku malaih nak tulis panjang2. lantak hangpa lah nak tulis.

peliknya aku rasa blogger umb pun takut juga nak pertahan umb.balas serangan papagomo.

yuseriyusuf aku tabik kat dia. berani belasah satu satu komen berapi papaugomo.

yang lain sama.

blogger Apa aku tabik jugak tengok ayat maut dia.perghhhhhhhh

cayalah.

 

chow dulu gua ada hal der.

JIKA ANWAR MENJADI PERDANA MENTERI … BAGAIMANAKAH STATUS LGBT DIPERJUANGKAN OLEH AMBIGA?

Sewaktu Bersih 3.0 berlangsung, saya tidak berada di Malaysia tetapi sempat menonton berita disiarkan oleh media asing.
Berita menggambarkan betapa huru-haranya negara kita, Malaysia.
Apapun, melalui pengamatan saya, Bersih 3.0 kelihatan tidak begitu bersih. Pelbagai kejadian tidak diingini berlaku samada dirancang atau sebaliknya. Fakta, ramai tercedera, termasuk polis, penyokong Bersih dan beberapa wartawan.
Lebih menakjubkan, saya berasa amat teruja menonton aksi berani lelaki mengejar kereta peronda polis dan sebaik mendarat, berulang kali melompat di atas atap kenderaan sedang bergerak itu.
Berani sungguh tindakan itu.
Terfikir, adalah dia berfikiran dengan kaedah itu dia mampu mengubah pilihan raya mengikut acuan dan tuntutan pemimpinnya?
Awal malam tadi, saya bersembang dengan rakan baik dan tiba-tiba tercetus satu persoalan menarik di minda saya.
Begini …
Ambiga menyokong LBGT, itu fakta diketahui ramai.
Di sepanjang Bersih 3.0, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Datuk Nik Aziz Nik Mat dilapor memberikan sokongan padu. Namun saya akur, kita tidak sepatutnya menuduh mereka sebagai penyokong LGBT. Tujuan kedua pemimpin terbabit dan penyokong mereka, untuk menuntut pilihan raya LEBIH bersih.
Apapun, jelasnya, Datuk Seri Anwar amat berminat untuk menjadi pemegang tampuk pemerintahan negara, Perdana Menteri Malaysia.
Keputusan samada beliau berjaya atau sebaliknya bakal ditentukan selepas Pilihan Raya Umum, PRU Ke-13 kelak.
ANDAI KATA Datuk Seri Anwar berjaya dinobatkan secara sah sebagai Perdana Menteri, timbul satu soalan penting pada ketika itu …
Adakah beliau dan ketua parti politik seperti PAS dan DAP akan memenuhi tuntutan Ambiga sekaligus merestui serta menghalalkan LBGT di Malaysia?

… kerana sebelum PRU 13, mereka semua kelihatan molek berganding bahu dan bekerjasama untuk mencapai objektif masing-masing.

Semoga soalan itu dapat diajukan kepada semua pemimpin parti terbabit sebelum PRU 13.
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.