Feeds:
Posts
Comments

 

Moga arwah yang dibunuh kerana dendam penagih dadah yang marah kerana sindiran neneknya akan ditempatkan bersama syuhada solehin.Amin

klik juga kempen anti porno http://penembak-tepat.blogspot.com/2012/03/kempen-hentikan-bahan-pornografi-di.html

http://www.youtube.com/watch?v=J5GgetQ_sRk&feature=g-all-u&context=G2885d17FAAAAAAAAUAA

 

 

tokwan terkejut tengok di blog keristujuhlok ada gambar kelulusan dia. kerana tokwan tengok macam hebat fakta dia kemuka tentang isu shahrizat. sekarang tokwant engok orang yang Datuk Seri Anwar pilih jadi pengarah strategik rupanya kelulusan second claas lower sahaja. tetapi sayang orang umno juga tutuh shshrizat ketika tidak ada lagi perbicaraan.adakah ada politik dalaman hal ini ? kalau ada selesaikan jangan minta shahrizat berhenti.ramai penyokong dia akan marah dan susahs BN nanti.tokwan fikir macam tu maaf kalau salah. terima kasih dan jenguklah blog tokwan lagi.

Apa jadi?

Assalamu‘alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh, Salam Sejahtera dan Salam 1Malaysia, 1Ummah;

Saudara dan saudari sekalian,

Setinggi kesyukuran penuh kepujian kepada Allah SWT, dengan nikmat dan izin-Nya jua, dapat kita meraikan sambutan Maulidur Rasul pada tanggal 12 Rabiulawal 1433 Hijrah ini bersamaan 5 Februari 2012 Masehi.

Selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad SAW jua ke atas keluarga dan para sahabat Baginda, seterusnya ke atas sekalian Tabiin dan ulama sepanjang zaman.

Sesungguhnya, baginda Rasulullah SAW telah berjaya membawa transformasi murni kepada umat sejagat. Terbukti apabila kegelapan jahiliah telah sirna bila berhadapan dengan sinar risalah nubuwah.

Transformasi insani ini lahir daripada kasih sayang dan keperihatinan baginda terhadap kesejahteraan umat sebagaimana yang disebutkan di dalam Al-Quran, surah at-Taubah ayat ke-128 yang bermaksud:“Sesungguhnya telah datang kepada kamu seorang Rasul dari golongan kamu sendiri (iaitu Nabi Muhammad s.a.w) yang menjadi sangat berat kepadanya sebarang kesusahan yang ditanggung oleh kamu, yang sangat tamak (inginkan) kebaikan bagi kamu dan dia pula menumpahkan perasaan belas serta kasih sayangnya kepada orang-orang yang beriman.”

Menjejaki sirah gemilang ini, kita dapat menyaksikan bagaimana melalui dakwah imaniah yang dibawa, akhirnya memunculkan satu tamadun yang sangat hebat kepada ummah. Maka bertepatan sekali dengan tema “Persefahaman Asas Perpaduan Ummah” yang dipilih untuk tahun ini dalam usaha kita menjayakan agenda transformasi negara.Persefahaman inilah yang saya utarakan melalui Pergerakan Kesederhanaan   Global (GMM) ke seluruh dunia dengan seruan bagi memupuk sifat kesederhanaan dan keseimbangan dalam semua aspek kehidupan manusiawi.

Sememangnya, keharmonian dan perpaduan rakyat pelbagai kaum yang kita kecapi pada hari ini, menjadi teladan kepada bangsa-bangsa lain di dunia.Justeru, di dalam mendahulukan perpaduan, kerajaan sentiasa mengutamakan kebajikan rakyat.

Melalui program Inisiatif Kerajaan, kita telah mewujudkan beberapa produk di bawah jenama 1Malaysia seperti Klinik 1Malaysia, Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M), Perumahan Rakyat 1Malaysia (PR1MA), Menu Rakyat 1Malaysia, Amanah Saham 1Malaysia, Kedai Ikan Rakyat 1Malaysia (KIR1M), Baucar Buku 1Malaysia (BB1M), Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) dan terbaru Skim Amanah Rakyat 1Malaysia (SARA 1Malaysia).

Semua inisiatif ini jelas bertepatan dengan konsep negara Madinah yang telah diasaskan oleh Rasulullah SAW dalam menjaga kebajikan rakyat.

Sempena Maulidur Rasul kali ini, saya dan keluarga berdoa agar Allah SWT memberikan kepada kita semua limpahan taufik dan hidayah-Nya untuk kita memperteguhkan tekad dalam melaksanakan pembangunan negara.

Ya Allah, abadilah rahmat dan nikmatMu di bumi bertuah ini; serta sempurnakanlah iltizam kami bagi memperjuangkan agenda ummah dengan segala kesyumulannya serta penuh hikmah. Kepada Mu-lah jua kami memohon kekuatan dan inayah. Amin.

Sekian. Wabillahit Taufik wal Hidayah.

Wassalamu ‘alaikum Warahmatullahi Wabarakaatuh.

Sumber : http://www.1malaysia.com.my/speeches/perutusan-y-a-b-perdana-menteri-malaysia-sempena-sambutan-maulidur-rasul-1433-hijrah/

Tokwan tertanya tanya sapa yang tulih ucapan hebat PM ni. Sedap betoi bahasa dia. Bangga tokwan pemimpin kita tetap peringat bab agama kepada rakyat.lebih mengharukan doa beliau untuk negara kita.selamat menyambut maulidurrasul kepada cucu semua.maaf tok kadang sekali sekala sahaja dapat tulih kat blog tok.uzuq la ni.jumpa lagi ye.wasalam.

tokwan dah uzur…tidak tahu mampu melihat atau tidak perjuangan Islam kita berjaya atau sebaliknya.

tokwan dulu berharap Pas akan dapat bantu naikkan Islam.Tapi sekarang Pas jadi batu penghalang.

tokwan tidak percaya penceramah Umno tuduh Pas tidak Islam tetapi apabila Hasan Ali berceramah,tokwan mula terfikir ia memang wujud dalam Pas. Beliau bukan 15 hari tetapi 15 tahun berada di dalam parti Pas hingga saat dipecat.

Gejala mencari undi menyebabkan agama kita telah jadi taruhan perniagaan politik mereka.

tokwan menitis mata melihat Datuk Hasan Ali berceramah.Tak tahan menganng 15 tahun beliau berjuang siang malam menegak Islam dalam Pas.Tetapi dia diusir tanpa diberi peluang bertaubat dari kesilapannya.

tokwan nampak ini membuktikan Hasan Ali memang mahu dibuang terus dari Pas.Manakah pergi cucu tokwan yang boleh bangkitkan isu ini di blog mereka?

Kebenaran akan datang walau agak lambat.Tetapi lambat tidak mengapa. Asal jangan terus hilang dari menyinar kegelapan malam yang begitu pekat dengan cahaya hitam mfitnah.

cucu sebarkan dengan harapan ramai cucu tok akan mula celik mata tinggalkan Pas dan Pakatan yang jelas haram kerana tidak lagi berdaftar dengan ROS..

http://www.youtube.com/watch?v=IoDaQXBw0ZM&feature=g-all-u&context=G29a3c2fFAAAAAAAAPAA

Kesian tokwan tengok Dr Hassan Ali. Dibiarkan kerana terlalu lantang menegakkan Islam dan memelihara akidah umatnya.

Di atas video pihak yang gagal menentang arus sehingga menikus apabila pejuang Islam seperti Dr Hassan Ali tidak dibela seperti yang sepatutnya.

Mana besar Islam atau parti Islam yang memang gagal menegak Islam?

Tokwan tak sangka parti mengguna nama Islam begitu bacul tidak ada telur pertahan agama kita.

Malu kalau tokwan ni seorang ahli Pas masih kekal dalamnya walau insiden seperti ini sangat jelas menjadi bukti PKR DAP bukan boleh dipercaya.

Tokwan pun nak ucapkan selamat menjawab soalan peperiksaan SPM kepada cucu semua.

Walau puin tok lambat mengucapkannya. Kerana Tok sibuk sikit hari ini dengan berbagai aktiviti.

Moga berjaya.

Tokwan salin dari Group fb NEGARAKU MALAYSIA

Baca dan hayati maknanya.

Telah kami semahkan darah pada batu bersurat,telah kami perahkan limau pada keris wasiat.Sampai masa kami bangkit untuk berjuang.Kami pertahankan bangsa atas nama agama.Sebab wujud bangsa kami kerna membela agama.Bukan sebab bangga kami membela bangsa.Bukan sebab dunia kami membela bangsa.Sebab hakikat kebenaran yang diminta.Sebab kasihkan agama.

Batu bersurat bersemah darah
keris berlangir air pelimau
Sudah tersurat dilipatan sejarah
Waris berbanir diribuan pulau.

Tegak berdiri pertahan agama
Bangkit membela kalam tua
Mudah-mudahan keras azamnya
Menentang ribut angin gelora.

sesetengah orang kadang kadang beranggapan mereka sedang membaca sebuah hiburan di group ini..mereka tidak perasan langsung betapa seriusnya keadaan bangsa kita diasak sekarang ini,di tanah kita sendiri..

sedih,memang sedih..

tegaknya bangsa kita ini adalah utk membela agama.kita semua adalah kubu terakhir agama Allah yg kita cintai ini..hanya dua sahaja bangsa yg benar benar berpegang pada islam sekarang,hanya arab & melayu..

ya,kita semua yg berbangsa melayu ini…

tolonglah ambil sedikit dr group ini,& cubalah berusaha utk memperbaiki status bangsa kita,kalau tidak pada semua,pada dalam diri kita pun cukup lah..ingat lah,kita wujud mesti ada sebab,& mesti ada sebab kenapa islam itu ada pada melayu..& kita perlu tahu asal usul kita,& hanya dari sejarah sahaja panduan kita..

Asal bangsa kami ialah Nabi Adam a.s,manusia pertama.Agama kami ialah Islam. Rumah kaum kerabat kami ialah dari Pasifik,merentasi Asia Tenggara hingga Madagaskar,pantai timur Afrika.Saya pribumi Asia Tenggara.Saya bukan berasal dari Yunnan,Taiwan,India atau dari mana-mana.Asal-usul saya di sini,Asia Tenggara.

-Negaraku Malaysia-