Feeds:
Posts
Comments

Archive for January, 2010

tokwan terima email dan teruja betul tengok gambar kiriman melalui email tu.

Kebetulan tokwan suka subscribe dengan yahoogroups dan mereka banyak bagi info info berguna kepada tokwan.

di bawah sedikit komen beliau yang ditulis dan beberapa gambar yang dilampirkan…

teringat juga hadis nabi tentang negeri yang baik dengan Dajal akan dimakmurkan di akhir zaman ini…

manakala negeri melawan dajal akan dibinasakan jadi padang jarak padang tekukur.

apa komen cucu ?

Dear All,
Salamalaikum-Wa-Rahmatullah,
These are the Burj Khaleefa’s interior pictures (tallest building in world located in Dubai) .

Subhan-Allah….

If MAN has created such beautiful things, How will be JANNAH created by Almighty Allah (swt). May Almighty Allah (swt) grant every muslim place in JANNAH – AMEEN.

Allah Hafiz
Mir Hyder Ali.

cid:ECAA7617C575468C804B72D1435394DF@UserPC

cid:A01C9C1419784CE79478D7B6F5197153@UserPC

cid:E068F3C9929540DD968ADC628D1C4A58@UserPC

cid:5096E200540845878FB219C9EC7C9DD5@UserPC

cid:365509C2ACB24A3482627D6AC52FEF19@UserPC

cid:436D96331624446F9F3B2BA2A5EC3B78@UserPC

cid:2F89F21012FC4976862F3567DE813630@UserPC

cid:2B6C81F6BE5A49B1BD30287724F08E52@UserPC

Advertisements

Read Full Post »

berita terbaru tokwan baca tentang tempat ibadat Sikh pula dilontar batu…. ia menggambarkan tindakan terdesak agen asing untuk huru harakan negara kita.

kita tak boleh main main perkara ini. bahaya besar.

tokwan tak setuju tindakan mengganggu rumah ibadat orang lain. kita kena bina perpaduan sesama rakyat.

jangan pandang perbezaan tetapi kita kena mencari persamaan..

Lakum dinukum waliyadin. Betulkan ?

Bagi kamu agama kamu dan bagi kami agama kami…

jika salah tok tulis harap betulkan. tokwan tak reti sangat bab ni.

harap jangan lagi mainkan isu ini hingga boleh menjejaskan negara kita.

negara kita tanggungjawab kita… ewahh ewahh pandai pulak tok tulis slogan ye.

ok, tok ada kerja..nak pegi buat kerja di belakang rumah jap….

salam cucu…

Read Full Post »

tok terjumpa artikel di blog medan info. tokwan hari ni tak sihat sikit. ada rasa tak selesa badan dua tiga hari dah. tokwan tak nak tulis panjang panjang.

cuma tokwan suka jika siapa dapat kaji lagi rakaman video jika ada tentang dakwaan nizar sering bersumpah nafi jadi boneka dap.

jangan main dengan sumpah.nanti kena tulah sumpah.

menariknya tokwan baca jalan nizar jamaulidn eksiden di jalan nazrin shah.. dan dekat tempat dia mohon derhaka tahun lepas.

menarik lagi ada cucu tok perhati no kereta dia nak tikam no..astafirullahalazim…

ada lagi orang suka tikam no zaman islam nak bangkit hari ni…

tak abis duit kot nak tikam tu.

ok tokwan nak pegi dulu…. terima kasih cucu ye

http://medan-info-kita.blogspot.com/2010/01/disebalik-camry-nizar-yang-terbalik.html

Read Full Post »

Salam cucu tok.

Tok baru temui artikel menarik tentang penggunaan nama Allah di Utusan Malaysia..

Sangat menarik dan perlu dibaca oleh cucu semua.

klik link bawah ni…

http://utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0104&pub=Utusan_Malaysia&sec=Forum&pg=fo_01.htm

semoga nama Allah kekal menjadi milik kita sehingga bila bila.

Read Full Post »

Pertama tokwan tak sangka ada pengakuan sedemikian oleh seorang muslim. Adakah ia untuk menarik hati pendengar dan macam nak kata agama kristian pun betul juga.

ini mesej sangat bahaya bagi tokwan. kerana dalam masa kita hormati agama lain tetapi kita tak boleh tunjuk agama mereka itu benar.

tak salah tokwan hanya agama yang benar ialah Islam dan kita kena pegang akidah ini.

Nak puji dan sebut dok baca bible tu di tengah pentas antarabangsa adalah tindakan tak bermoral bagi seorang islam.

tokwan tak tahu kenapa haji hadi atau nik aziz tak ulas isu ini. sedangkan agama dan politik perlu dilihat tanpa mengira sesiapa sahaja.

jika anwar salah cakap maka sebagai ahli agama mereka kena betulkan. jangan biarkan pakatan politik menghalang kebenaran dari mulut dua orang tokoh pas tu.

tokwan tak tahu apa lagi akan jadi… jika cucu nak tengok filem tu sila ke link tok dah letak di sini

http://www.youtube.com/user/anwaribrahimdotcom#p/u/57/xcN6BJLES1Y

tok tak pandailah nak embed kat sini. tak jumpa lah… ok selamat tahun baru.

selamat juga berusaha dengan azam baru.

bye.

Read Full Post »