Feeds:
Posts
Comments

Posts Tagged ‘sufiah yusuf’

Pertama sekali tok wan minta maaf. Takut ada yang merasa tok sudah lupa menulis hingga menyebabkan mereka tertunggu tunggu tulisan tok di sini.

Tok bukan apa, selepas terkejut mendapat  hadiah hari tu, tok terus lupa menulis kerana seronok sangat menggunakan wireless usb modem hari tu..

Tok belayar merata rata tempat di dunia guna usb tu…Masuk habis bab memasak, menulis blog, mengenal tabiat diri, ilmu agama dll….Yang paling tok suka ialah blog politik yang selalu dok citer mai bab negara dari persepsi ( betui ke ayat tok ni ) masing-masing….kadang kadang macam merapu jugak diorang tulis…tak jelas dan kabur fakta diorang…

Tapi masalah kat kg ni coverage dia tak stabil lagi… Kena cari kawasan dekat jendela, pintu atau beranda rumah baru jelas.

Tak kisahlah…yg penting sambil mengajar budak ngaji tok boleh belek belek surat khabar tengok berita dunia dan malaysia.tu sangat seronok tu..

Budak budak pun pelik tengok tok dapat ngajar sambil guna laptop..Maklumlah mengajar kena tengok al quran fikir diorang.

Sebenarnya hasil tok wan membaca sejuzuk tiap kali solat tiap tiap hari selama 40 tahun, tok dah dapat ingat semua sekali dalam al quran. cakaplah di mana tok tahu dan macam ternampak nampak ayat tu di atas ke atau di bawah.

Berita hangat sekarang pasal isu Tun Mahathir kritik Pak Lah..Nampaknya Pak Lah dah dedah semua..Siap BPR nak buka kes tapi tak ada kes…Polis sahaja yang dok siasat benda ni sekarang.

Isu ketua pemuda umno turut hangat..Khir toyo ( java  mcm tok ) dan mukhriz anak tok det, pun nak masuk tanding…Hanya khairu jamaludin shj yg dok diam Mungkin tunggu isyarat dahulu kot nyer..

Kedua Isu kandang babi berharga RM100 juta.Pakatan Rakyat nampaknya dah mula ‘tunjuk taring’….PAS angguk dan setuju semua. PKR apa lagi hentam sahaja…

Tok pelik juga dengan PAS ni…Dulu HARAM kawan dengan cina india sekarang HALAL ke???? jadi HALAM pulak lah kot….Mee Hailam sedap jugak kalu dapat makan…

Luar negara pula macam Isu Sufiah Yusuf, budak pintar di Oxford dan filem FITNA oleh Gert wilders..Tu memang kerjo diorang nak musnahkan imej baik Islam…lepas siar gambar nabi diorang tambah lagi…memang tok hangat betoi tengok berita ni…tok tulis nanti bab ni kalu ada masa…

Semua di atas tidak menyumbang kepada menaikkan maruah dan martabat serta kegemilangan Islam. Isu Mahathir hanya nak tutup kelemahan dia sebelum ini.Isu kandang babi di sepang kerana nak menunjukkan toleransi stail Pakatan Rakyat yang baru beberapa hari dapat kuasa memerintah..

Manakala isu luar negara pula  dikecohkan kerana nak menutup isu filem FITNA oleh pro yahudi dari Belanda itu. Sufiah digambarkan sangat teruk walaupun dari keluarga Islam dan mempunyai IQ yang sangat hebat. Mementingkan diri dan sangat sukakan seks ( geli tok nak tulis ni ) …

Berjam-jam tok dok mengadap laptop ni….Rasa macam kena tambah lagi power spek tok bagi terang lagi…

Oklah tok nak turun bagi ayam itik makan jap…Nanti nak ke kedai beli barang dapur dan suratkhabar.

oklah…bye cu

Read Full Post »