Feeds:
Posts
Comments

Posts Tagged ‘Ezam’

No conspiracy

anwar saiful bukhari sodomy allegations turkish embassy release  300608 05He also felt that a conspiracy theory was not applicable in this case.

“Even if there is any political attempt to suppress Anwar, this won’t happen. They won’t resort to sodomy allegations. It not only gives problems to Anwar but also the government.

“Why should we use sodomy allegations? This is not a political problem. This is a personal problem. It is about morality. To me, Anwar should not relate this issue to his plans to contest or his political career,” he said.

However, Ezam refused to comment when asked how well he knew of Anwar’s ‘morality’.

Anwar ni tokwan tengok memang sangat terdesak sekarang. Satu persatu serangan saraf dilancarkan ke arah Pakatan Rakyat dan hasilnya mereka sendiri yang menjatuhkan harapan rakyat.

Dengan memasukkan duit derma ke dalam akaun PKR bukan kerajaan negeri,ia telah menjadikan isu tersebut sangat panas kerana mendapat kecaman dari kawan baik PKR iaitu PAS.

Tokwan dari awal lagi tidak bersetuju PAS berbaik baik dengan parti yang baik juga dengan kuasa besar dunia iaitu Amerika ini kerna tokwan khuatir ada percubaan meliberalkan PAS akan berlaku.

Nampaknya ia telah berlaku sehingga tokwan tengok Hj Hadi bukan sahaja telah menanggalkan serbannya satu ketika bahkan prinsip utama parti perjuangannya iaitu Negara Islam.

Kerja nak naikkan nama dan ajaran Islam wajiblah disokong meskipun cara dan kaedah PAS dan UMNO tidak sama dan sangat berbeza, namun yang terjadi kini ialah PAS tidak menyokong UMNO meskipun UMNO menerima juga pandangan yang diutarakan oleh PAS.

Berita di atas tokwan ambik di malaysiakini bahasa inggeris di blog baru nama  http://malaysianewstoday.wordpress.com. Kebetulan ada cerita sikit tentang penafian Ezam bahawa ada unsur konspirasi di dalam cerita ini meskipun Anwar Ibrahim dengan keras membabitkan nama TPM Malaysia sebagai sasaran.

Yang peliknya kenapa Amerika sudah bersuara ? tidak mahu perbicaraan ke atas Anwar ?

Tokwan dengar memang Anwar sangat rapat dengan mereka. Takkan di kedutaan Turki Anwar ambil keputusan report kat Amerika ? atau Amerika suruh buat plot ini bagi menaikkan kemarahan rakyat yang tidak marah lagi selepas menerima duit rebat tunai baru baru ini ?

Amerika lagaknya macam polis dunia. Dari dulu lagi hingga kini. Apakah tidak ada kebebasan dalam menentukan perbicaraan dan siasatan oleh polis kita bagi kes sangat sensitif ini ?

tokwan rasa memang Amerika ingin sangat Anwar jadi PM. Tak percaya ? tengoklah nanti dan tokwan harap tokwan tak akan dapat tengok Anwar jadi Perdana Menteri. Bahaya !

Sulaiman Palestin pernah meninggalkan pesan kepada Che Det agar melantik Pak Lah dan menyingkirkan Anwar kerana dia berbahaya.

Siapa Sulaiman Palestin ? dia adalah guru politik Anwar tidak silap tokwanlah..

Anda pun kena fikirlah dan siasat latar belakang manusia nama Anwar ini….

baca di sini blog tentang Anwar dan kaitannya dengan Paul Wolfowitz dan pemimpin Yahudi Amerika..

oklah…tokwan nak solat subuh dulu…

Jumpa lagi. Moga ceria ceria selalu. Jangan lupa ramai musuh nak lemahkan kita dengan memecahkan perpaduan orang melayu sesama melayu.

Read Full Post »

[ezam-pr-makin+rapuh.jpg]

Mungkin bagi sesetengah orang mereka tak kisah apa sahaja Ezam kata. Tokwan sendiri tak peduli sangat, dan Ezam juga orang politik. Cuma apabila dia kutuk Parti Pakatan Rakyat ( cuma tak pasti juga tok diorang dah jadi parti mcm Barisan Nasional ke tak ) jadi tokwan pun ambik pot jugalah cakap dia.

Macam Ezam orang kata macam macam. Dapat duit la. Jadi ‘troja horse’ entah apa benda tokwan pun tak reti laa.. Cuma tokwan malas nak cari apa sejarah troja horse tu. Cucu ada tahu komenlah ekk di bawah..

Tokwan sekarang makin tak kuat jantung tokwan. Dengar khabar dari surat khabar, SAPP dari sabah dah khianat BN. Bagi kita diorang khianatlah. Bagi pro pembangkang, mereka jadi wira. Walaupun dalam mahkamah presiden SAPP tu dah kena sebut oleh saksi terlibat dengan wang  5 juta. Kes tu tengah dibicarakan sekarang di mahkamah.

Macam anwar ibrahimlah hari tu. Kena mahkamah juga bicarakan walaupun hakim digula gula hackskan…macam corect correct correct dlm youtube yang tokwan ada tengok juga sikit sikit.

Apa nak jadi sekarang ini. Tokwan pun tak tahu. Yahudi memang suka kita bergaduh sesama sendiri.

Macam zaman Nabi dulu…tokwan ada baca sirah nabi kaum aus dan kharaj ( betulkan kalu salah ) bergaduh lama …ratus ratus tahun juga. tapi akhirnya disatukan oleh Rasulullah s.a.w.

Lepas tak bergaduh, yahudi dengki. Munafik pun ikut sama. Huru hara hiri kari ( sori – tok reka je ) hingga ramai juga terpedaya. Sahabat nak bunuh tapi nabi larang. Last sekali mereka diusir dari Madinah.

Tak ubah macam cerita Holacaoust juga – mereka diusir dan dibunuh kerana sangat jahat memporak perandakan negara yang mereka kuasai. Ini yahudi yang zionislah..bukan yahudi masuk islam spt zaman nabi..ada juga sahabat dari kalangan mereka.

Memang dari hari tu lagi tokwan nampak mereka sudah tidak ngam. Masa pelancaran tabung taufan nargis di parlimen pun tok wan tengok ahli pAS sahaja di situ. Maknanya mereka sudah tidak satu hati. Lepas tu bab konsert PAS bantah dan Amin Iskandar siap perli PAS lagi mengatakan bab bantah konsert tidak ada dalam manifesto pru lepas.

Maknanya memang sudah tidak bersatu hati lagi.

Maknanya Pakatan Rakyat tidak lagi relevan.

Maknanya tokwan tidak mahu cucu ikut lagi lah mereka lain kali.

PRU lepas tersilap undi depa tak mengapa. Tak sengaja.

Allah pun tidak marah orang ingin bertaubat dan insaf.

Ok, tokwan ada kerja, jumpa lagi.

Salam semua…Oh ya salinan ni tokwan copy dari http://BeritaMalaysiakini.wordpress.com

Read Full Post »