Feeds:
Posts
Comments

Posts Tagged ‘Anwar’

PKR dan PAS tidak sepakat lagi. PKR bersungguh sungguh meminta sokongan Amerika dan PAS bersungguh sungguh menolak campur tangan Amerika di dalam urusan negara kita. sudahlah hari tu ada rakyat kita ditahan di India,  dan semalam di Thailand, tentu ini usaha berterusan AS ingin memberik tekanan kepada negara kita agar tunduk kepada apa sahaja kehendak mereka.

Tokwan tahu melalui kisah kisah campur tangan Amerika. Mereka akan cari calon pilihan mereka. Jika berpaling tadah, hukuman bunuh akan dilaksanakan sebagai ganjaran selepas dihadiahkan dengan jutaan wang dan liputan tanpa sempadan.

Amerika boleh jadi penyelamat dan penjahat dalam masa yang sama. beri senjata kepada Hamas dan Fatah. Akhirnya orang Islam yang kena serang dan berbunuhan sesama sendiri dan Amerika bersorak atas kerusi empuk menghisap curut atas kerosakan dan kemusnahan umat Islam.

Jadi, tokwan harap cucu dapat fahamlah strategi mereka.

jangan mudah terpedaya dan rasa hebat menjadi talibarut Amerika.

Tidak ke mana hebat kita jika ia disokong oleh negara yang telah jadikan banyak negara negara ‘hamba’ dalam ‘rupa merdeka’….

Apatah lagi biadap jika ada orang mempertahankan tindakan Amerika seperti Karpal anak Singh hari ini…Katanya ia juga dibuat Malaysia isu Palestin.

Ini satu lagi ‘bangsat’ bagi tokwan kerana menjadikan Amerika sentiasa benar dan tidak ada cacat celanya. Adakah karpal takut kempunan menjadi menteri selepas ‘kejatuhan’ Anwar isu liwat ini? kenapa sidang akhbar sekejap tadi tokwan tengok peguam baru wakili Anwar dan tiada lagi barisan peguam lama beliau 10 tahun lalu..???

hanya Zulkifli Nordin sahaja yang lekat dan setia hingga dianugerahi jawatan ‘ wakil rakyat’ kerana mempertahankan Maharaja Anwar dari tohmahan isu salah laku dan liwat. Namun kes tersebut etlah diputuskan dan akhirnya Anwar ditahan 6 tahun kerana dakwaan salah laku dan juga liwat. meskipun dibebaskan 3 tahun lebih awal oleh Pak Lah yang akhirnya kini terpaksa melihat satu persatu ‘kedurjanaan’ Anwar di dalam menggugat kerajaan dan pastinya kesan terbesar ialah kejatuhan 5 negeri di tangan PKR dan DAP PAS hingga ramai mendesak Pak Lah meletak jawatan.

Soalan tak terjawab tokwan sekarang ialah ; apakah kesannya kepada kerajaan dan adakah ia akan menguatkan kerajaan atau menjadi senjata peledak hingga Pakatan Rakyat akan mendapat tempat di kabinet Malaysia september nanti ?

Jumpa lagi cu.

Read Full Post »

No conspiracy

anwar saiful bukhari sodomy allegations turkish embassy release  300608 05He also felt that a conspiracy theory was not applicable in this case.

“Even if there is any political attempt to suppress Anwar, this won’t happen. They won’t resort to sodomy allegations. It not only gives problems to Anwar but also the government.

“Why should we use sodomy allegations? This is not a political problem. This is a personal problem. It is about morality. To me, Anwar should not relate this issue to his plans to contest or his political career,” he said.

However, Ezam refused to comment when asked how well he knew of Anwar’s ‘morality’.

Anwar ni tokwan tengok memang sangat terdesak sekarang. Satu persatu serangan saraf dilancarkan ke arah Pakatan Rakyat dan hasilnya mereka sendiri yang menjatuhkan harapan rakyat.

Dengan memasukkan duit derma ke dalam akaun PKR bukan kerajaan negeri,ia telah menjadikan isu tersebut sangat panas kerana mendapat kecaman dari kawan baik PKR iaitu PAS.

Tokwan dari awal lagi tidak bersetuju PAS berbaik baik dengan parti yang baik juga dengan kuasa besar dunia iaitu Amerika ini kerna tokwan khuatir ada percubaan meliberalkan PAS akan berlaku.

Nampaknya ia telah berlaku sehingga tokwan tengok Hj Hadi bukan sahaja telah menanggalkan serbannya satu ketika bahkan prinsip utama parti perjuangannya iaitu Negara Islam.

Kerja nak naikkan nama dan ajaran Islam wajiblah disokong meskipun cara dan kaedah PAS dan UMNO tidak sama dan sangat berbeza, namun yang terjadi kini ialah PAS tidak menyokong UMNO meskipun UMNO menerima juga pandangan yang diutarakan oleh PAS.

Berita di atas tokwan ambik di malaysiakini bahasa inggeris di blog baru nama  http://malaysianewstoday.wordpress.com. Kebetulan ada cerita sikit tentang penafian Ezam bahawa ada unsur konspirasi di dalam cerita ini meskipun Anwar Ibrahim dengan keras membabitkan nama TPM Malaysia sebagai sasaran.

Yang peliknya kenapa Amerika sudah bersuara ? tidak mahu perbicaraan ke atas Anwar ?

Tokwan dengar memang Anwar sangat rapat dengan mereka. Takkan di kedutaan Turki Anwar ambil keputusan report kat Amerika ? atau Amerika suruh buat plot ini bagi menaikkan kemarahan rakyat yang tidak marah lagi selepas menerima duit rebat tunai baru baru ini ?

Amerika lagaknya macam polis dunia. Dari dulu lagi hingga kini. Apakah tidak ada kebebasan dalam menentukan perbicaraan dan siasatan oleh polis kita bagi kes sangat sensitif ini ?

tokwan rasa memang Amerika ingin sangat Anwar jadi PM. Tak percaya ? tengoklah nanti dan tokwan harap tokwan tak akan dapat tengok Anwar jadi Perdana Menteri. Bahaya !

Sulaiman Palestin pernah meninggalkan pesan kepada Che Det agar melantik Pak Lah dan menyingkirkan Anwar kerana dia berbahaya.

Siapa Sulaiman Palestin ? dia adalah guru politik Anwar tidak silap tokwanlah..

Anda pun kena fikirlah dan siasat latar belakang manusia nama Anwar ini….

baca di sini blog tentang Anwar dan kaitannya dengan Paul Wolfowitz dan pemimpin Yahudi Amerika..

oklah…tokwan nak solat subuh dulu…

Jumpa lagi. Moga ceria ceria selalu. Jangan lupa ramai musuh nak lemahkan kita dengan memecahkan perpaduan orang melayu sesama melayu.

Read Full Post »