Feeds:
Posts
Comments

Archive for February 19th, 2009

Semalam banyak sangat perkara lucu dan lawak. Dah macam cerita Raja Lawak. Kalau pelakon-pelakon ini masuk rancangan realiti itu sudah tentu semalam mereka ini mendapat undian paling banyak. Bukan sebab popular tetapi sebab lawak mereka. Andai mereka menjadi peserta Raja lawak sudah tentu Johan dan Zizan akan memanggil mereka untuk membuat persembahan.

Jozan : Dipersilakan peserta Raja Lawak yang pertama Lo’lo:

Peserta 1 :

Pas mendakwa media massa mempunyai niat untuk meruntuhkan negara apabila menyiarkan laporan mengenai penyebaran gambar bogel Elizabeth Wong.

Ahli Parlimen Titiwangsa, Dr Lo’lo mendakwa pendedahan itu boleh menyebabkan satu lagi pilihanraya kecl diadakan sehingga mengganggu usaha membangunkan negara.

beliau menyalahkan media, “Anda semua sebagai sebahagian daripada pengamal media perlu merasa malu kerana dalam keadaan negara berdepan dengan krisis, kita menambah lagi krisis yang tidak sepatutnya berlaku” – Petikan Utusan

Komen Juri :

Cik adik ni gila ke apa? Kalau media tu buat fitnah memanglah boleh salahkan media. Sekarang terbukti yang gambar tu memang wujud. Diambil oleh boyfriend si Eli tu. Khabarnya orang Kuat Angkatan Muda PKR. Cik adik dikira bersubahat dengan zina kalau bersama mereka. Yang jadi persoalan bukan gambar itu sahaja tetapi kenapa pemimpin PkR itu boleh berada di dalam rumah si Eli itu. Sudahlah bebas di dalam rumah itu sampai si Eli tidor terkangkang tanpa seluar dalam pun pemuda itu nampak. Persoalannya kenapa dan mengapa kalau ahli Pakatan rakyat semua boleh buat dan tak bersalah. Kalau di Kedah ahli Pkr sampai buat zina sampai dapat anak pun korang tuduh BN juga. Yang ni BN jugak korang tuduh.

Ketika Nizar tak ada hak bubarkan DUN sebab dah hilang majoriti yang menyokong dia, cik adik lah yang meroyan minta diadakan pilihanraya kecil untuk semua DUn di perak. Siapa yang nak meruntuhkan ekonomi negara. Media ke cik adik?

Harap pengundi undi korang keluarlah. merosakkan rancangan ini aje. Ni rancangan Raja Lawak, bukan rancangan Raja Lawak BODOH.

Jozan : Dipersilakan peserta kedua Tian Hua dgn nama glamour dia Abang TiHua:

Peserta 2 : Semua ini salah media. media tidak berintegriti. Media harus bertanggungjawab.

Komen Juri :

Ni lagi satu mangkuk berayun. masih salahkan media. Kalau media laporkan kesalahan korang. Media lah tak berintegriti. Hoi, Tian Hua, lu pikir media ni buat cerita penglipurlara ke? Lu pikir media buat cerita lagenda ke? Ni cerita Kisah Benar lah. Jangan bila dah berak tengah jalan kata taik orang lain pulak. Akal ada ke?

Jozan ‘ Peserta seterusnya sivarasa

Peserta 3 :

Itu MB sama 6 exco perak saya kasi gantung dari sidang DUN. MB saya kasi 6 bulan, exco saya ada sikit sakit hati saya kasi dia 12 bulan.

Komen juri :

Hoi ko ni tau ke undang-undang. Tu lah ngaji pun tak habis kemudian hampas bagi ko speaker. Nasib baik speaker tu jawatan dilantik. Kalau ada interview sure ko punya borang kena reject sebab salah mohon bidang. Ko layak mohon pencuci kereta speaker tapi ko gatal tangan isi jawatan yang dipohon tu speaker. Yaang ko dakwa MB lakukan kesalahan itu lawak lah. Kuasa ko tu dalam DUN aja lah. Kalau Dr Zamry buat salah semasa di dalam Dun bolehlah ko buang atau gantung dia. Yang ni dewan pun tak bersidang. Lagoi satu kalau ikut law perkara ini mesti dibawa dalam persidangan dun dan dibahaskan. Kemudian barulah ko buat keputusan. Mangkuk ni.

Aku peliklah kenapa musim ni peserta-peserta ni otak letak kat lutut. Dengar cerita jugak ada sorang lagi peserta tapi tak sempat buat persembahan hari ini. Sibuk di Kuala Lumpur, failkan petisyen tak puas hati hilang kuasa. Ni lagi satu, tembelang dah pecah beb. Sanggup ke Kuala Lumpur failkan petisyen rupanya harapkan geng sendiri jadi Hakim. Maklumlah Pesuruhjaya Kehakiman melalui keterangan Yang Arif semalam kata pernah jadi penasihat Undang-Undang Pas dan PKR disamping pernah jadi calon Pas Kota Damansara. Fuhhh harmoninya demokrasi di Malaysia. orang yang pernah bertanding pilihanraya atas tiket Pas boleh jadi Pesuruhjaya Kehakiman. Pada pendapat saya yang marhaen ini sure Nizar terkangkang sebab tentu Yang Arif tidak akan sanggup memperjudikan kerjaya beliau hanya kerana nak tolong Nizar. Maaf yang arif. Bukan salah Yang Arif tapi salah Nizar gila kuasa itu.


– disalin dari email tokwan terima dari pengirim berahsia benor….

Read Full Post »