Feeds:
Posts
Comments

Archive for July 2nd, 2008

Tokwan saja belek jumpa berita ni. Sekarang ada teknologi ebrowse ; akhbar digital senang nak diclipping atau diedit gambar dan berita untuk diletakkan dalam blog atau disimpan sebagai bahan peribadi untuk rujukan kemudian hari.

Tokwan dapat akaun ni pun dari anak tokwan di Putrajaya yang ajar semasa pulang minggu lepas. Dia memang selalu guna akhbar digital ni. Patutlah blog dia penuh dengan gambar sekarang. Mujur juga kerana tokwan tak perlu lagi turun ke kedai beli akhbar tiap hari. Rumah pun tak bersemak sangat, tak larat nak kemas jika cucu cucu pakat baca ramai ramai hingga koyak rabak jadinya. Akhir sekali tokwan juga yang penat dan ‘tenat’ melayan mereka.

Hari tu Nik Aziz ada kritik MB Kedah juga.Isu balak di Kedah..Keratan Akhbar di atas Lim Guan Eng pun kritik juga. Sudahlah MB Selangor tercungap cungap ‘lemas’ dengan isu isu seperti RM100 juta ternakan babi, pembesaran gereja dan kuil, petisyen Teressa Kok di Puchong tentang azan, Karpal yang menghina Raja Perak dan mempersoal titah Yang dipertuan Agong, dan banyak lagi yang tidak sempat dicatat semuanya di sini.

Cuma, Pakatan Rakyat bagi tokwan dah peringkat nazak atau lebih tepat ; tenat !

Masa 100 hari sudah berlalu. Tiada apa apa yang baru kecuali kilang di Pulau Pinang seperti laporan Buletin Utama tadi dan beberapa hari ini tentang penutupan sebuah kilang yang melibatkan pemberhentian 1000 orang pekerja. dan terbaru itulah isu liwat yang lewat timbul !!!

Ramai jika 1000 orang dihentikan. Bayangkan jika seorang mempunyai keluarga seramai 3 orang ( isteri dan anak atau ayah ibu ) tentu ia mencecah 4 ribu mulut yang akan kehilangan punca pendapatan dengan dibiarkan tiada sumber pendapatan selepas kilang ditutup.

Tidaklah tokwan pasti kenapa ditutup tetapi yang terbaru Lim Guan Eng juga ada merayu Kerajaan Pusat agar projek bernilai 2 billion diteruskan di Pulau Pinang  sebagai hadiah dari rakyat.

Bagi tokwan, kerajaan tidak kejam kepada pengundi cuma ingin menyedarkan mereka bahawa kesilapan memilih akan menjadikan mereka terpaksa menanggung akibatnya. Penangguhan bermakna ia akan disambung apabila sampai masa yang sesuai nanti.

lebih lebih lagi di kala isu kenaikan harga minyak yang semakin mencengkam kita termasuk anak anak tokwan sendiri, jadi kita kena faham kenapa kerajaan menangguhkan banyak projek. Pak Lah setakat tokwan tahu, mampu berhutang tetapi seperti kata beliau sendiri, tidak mahu meminjam dari IMF untuk projek RMK-9.

Bukan macam Anwar yang sangat rapat dengan orang berjenama ‘IMF’ / NED / USA / Foundation for the future dan lain lain.

Nak tahu lanjut, baca di http://anwaribrahimdotcom.blogspot.com.

Jumpa lagi cucu semua. Wassalam.

Read Full Post »

No conspiracy

anwar saiful bukhari sodomy allegations turkish embassy release  300608 05He also felt that a conspiracy theory was not applicable in this case.

“Even if there is any political attempt to suppress Anwar, this won’t happen. They won’t resort to sodomy allegations. It not only gives problems to Anwar but also the government.

“Why should we use sodomy allegations? This is not a political problem. This is a personal problem. It is about morality. To me, Anwar should not relate this issue to his plans to contest or his political career,” he said.

However, Ezam refused to comment when asked how well he knew of Anwar’s ‘morality’.

Anwar ni tokwan tengok memang sangat terdesak sekarang. Satu persatu serangan saraf dilancarkan ke arah Pakatan Rakyat dan hasilnya mereka sendiri yang menjatuhkan harapan rakyat.

Dengan memasukkan duit derma ke dalam akaun PKR bukan kerajaan negeri,ia telah menjadikan isu tersebut sangat panas kerana mendapat kecaman dari kawan baik PKR iaitu PAS.

Tokwan dari awal lagi tidak bersetuju PAS berbaik baik dengan parti yang baik juga dengan kuasa besar dunia iaitu Amerika ini kerna tokwan khuatir ada percubaan meliberalkan PAS akan berlaku.

Nampaknya ia telah berlaku sehingga tokwan tengok Hj Hadi bukan sahaja telah menanggalkan serbannya satu ketika bahkan prinsip utama parti perjuangannya iaitu Negara Islam.

Kerja nak naikkan nama dan ajaran Islam wajiblah disokong meskipun cara dan kaedah PAS dan UMNO tidak sama dan sangat berbeza, namun yang terjadi kini ialah PAS tidak menyokong UMNO meskipun UMNO menerima juga pandangan yang diutarakan oleh PAS.

Berita di atas tokwan ambik di malaysiakini bahasa inggeris di blog baru nama  http://malaysianewstoday.wordpress.com. Kebetulan ada cerita sikit tentang penafian Ezam bahawa ada unsur konspirasi di dalam cerita ini meskipun Anwar Ibrahim dengan keras membabitkan nama TPM Malaysia sebagai sasaran.

Yang peliknya kenapa Amerika sudah bersuara ? tidak mahu perbicaraan ke atas Anwar ?

Tokwan dengar memang Anwar sangat rapat dengan mereka. Takkan di kedutaan Turki Anwar ambil keputusan report kat Amerika ? atau Amerika suruh buat plot ini bagi menaikkan kemarahan rakyat yang tidak marah lagi selepas menerima duit rebat tunai baru baru ini ?

Amerika lagaknya macam polis dunia. Dari dulu lagi hingga kini. Apakah tidak ada kebebasan dalam menentukan perbicaraan dan siasatan oleh polis kita bagi kes sangat sensitif ini ?

tokwan rasa memang Amerika ingin sangat Anwar jadi PM. Tak percaya ? tengoklah nanti dan tokwan harap tokwan tak akan dapat tengok Anwar jadi Perdana Menteri. Bahaya !

Sulaiman Palestin pernah meninggalkan pesan kepada Che Det agar melantik Pak Lah dan menyingkirkan Anwar kerana dia berbahaya.

Siapa Sulaiman Palestin ? dia adalah guru politik Anwar tidak silap tokwanlah..

Anda pun kena fikirlah dan siasat latar belakang manusia nama Anwar ini….

baca di sini blog tentang Anwar dan kaitannya dengan Paul Wolfowitz dan pemimpin Yahudi Amerika..

oklah…tokwan nak solat subuh dulu…

Jumpa lagi. Moga ceria ceria selalu. Jangan lupa ramai musuh nak lemahkan kita dengan memecahkan perpaduan orang melayu sesama melayu.

Read Full Post »