Feeds:
Posts
Comments

Archive for March 30th, 2008

Tok wan hari ini

ingat tok nak tulis banyak lagi tapi tok pun dah tak larat…selesema dan sakit tekak sikit. Maklumlah cuaca di sini panas sangat..rumah tok mana ada air cond macam rumah orang kaya kat bandar tu…ni pun dah tengah malam jam 2 pagi tok buat kerja menulis ni… sambil buat tahajud sikit.

Nabi memang wajib buat tahajud. Kita tak lah wajib… cuma disunatkan saja. Kita memang malas dan tak mampu nak ikut macam nabi. Baginda insan kamil mukammil ( rasa betul kot ejaannya ) yang selalu disebut tok guru ab rahman dulu… surau kg tok ni dia yang ngajar selalu… naik motor buruk honda 70 ke sana ke mari mengajar, kerja sendiri katakan.

tok tak dapat cerita apa apa hari ni… tok tak larat. TUa tua sekarang tak dapat cergas macam dulu lagi kalau kena sakit sikit.

Mungkin ni dugaan dan kurnian utk tok sabar dan redha agar dapat kikis dosa tok yang lepas lepas…

salam cu. jumpa lagi

Read Full Post »